السلام عليكم  حبيبا قلبي ,ازيكم و الله لكم وحشة كبيييييييييييرة قوي ,انا غبت يمكن سنتين و جيت وجبت الحلو معايا هههههههههههههه  يعني مش مجيي زي عدمو هههه,المهم انا ححكيلكوا قصتي ؟قصة قبل النوم هههههه .انا لما كنت صغيرة كنا معزومين لزفاف بنت عمتي  و فللتي الحنة نمت على فرش بتاع جارتهم  و يمكن الست دي مش نظيفة ,في الصبح بقىىىىىىىىىىىىىىىى ايه مشلتش ايدي من شعري بهرش جااااامد انا و بنت عمتي نامت معايا كمان عليه . و ماما لما فحصت شعري و شعر بنت عمتي لقت بلاويييييي زرقة لقت قمل  ؟؟ديلوقتي عرفنا السبب صح .المشكلة اننا كنا في العرس و كنا حنقعد فيه مدة يمكن 4 ايام و ماما قالت في البيت تبقى تعالجني .بس انا مستنتش انا الهرش مبقاش مكفيني و ابتديت اشيل بشعراية شعراية من جدورها ,دة و انا صغييييرة ههههه و مع انني عالجتوا .الا اني اشيل الشعر من جدوروا علقت معايا .و بقت عادة معايا .كل البيت حاولوا معايا و ابتدوا يراقبوني عشان معملهاش .كنت بستخبى و باخد رحتي على الااااخر ,و بكدة ابتدى عندي فراغااات كثيييييييييير ؟لما بزودها ببطل لغاية ما يكبر . و بعيدين برجع للمسلسل  هههه و هكدا  و فظلت كدة يمكن عشر سنين او ما يقرب ,و كنت بقوم بنتف الشعر في اماكن معينة .طبعا فاكرين اماكن استيطان الي ما يتسمى ههههه ,والشعر الي كنت بقوم بنزعوا ابتدى يطلع خشن بالنسبة للشعر التاني , و بطلت يمكن 5 سنين و طول و الحمد لله . بس من سنتين حصلت لي مشكلة و اتعصبت و لقيت نفسي رجعت للعادة دي و بطريقة رهيبة ,سنتين و انا بشيل الشعر من الاماكن نفسها .و فاخر السنة الي فاتت لاحظت ان الشعر تقريبا بينبث بصورة ضعيفة و الفراغات باينة قوي و بخبيبها بالشعر  و سمعت عن الجرجير و بحكم اني في المغرب مفيش جرجير روحت اشتريت زيت الجرجير .و مجبش نتيجة و فضلت بعض الاماكن تقريبا 7 او 8 شهور فيها ظمور و مفيش شعر .و قلت خلاص البصيلات ماتت . و لقيت نفسي ندمت قوييييييي بشوف كل البنات بيهتموا بشعرهم و انا كل الي اقدر اعملوا اني لازم اخبي الفراغات .المهم اختي كان عندها تدريب في مدينة تانية و قعدت مع ناس نعرفهم و الناس دي عنهم بنتهم من البنات الي صبغات و خصلات بالاشقر لغاية ما ظهر لها فراغات قدام .بس السنة دي جات من ايطاليا و شعرها بدون فراغات و كتيف . و لقت السر في حاجة بسيطة قوييييييييييييييييييييي و انا استخدمتها قولوا ما شاء الله و لا حول و لا قوة الا بالله الله اكبر الله اكبر الله اكبر .العين حق .انا استخدمت الوصفة دي تقريبا شهرين و كانت كل الفراغات اتملت بفضل الله و رجع شعري كثييييف بضل الله ؟الوصفة هي
تاخدي برطمان و ترمي فيه اوراق عشبة الورد الي بنصنع منوا ماء الورد ترمي  من غير طحن للاوراق و كمان حلبة من غير طحن هو صراحة انا كانت عندي المطحونة و غير المطحونة خلطتهم الاثنين بس هي بتقول من غير طحن و كمان الافندر احنا بنقول ليها لخزاما بالمغربية .و تقريبا 3 رؤوس ثوم يعني ثلات حبات او اربعع  تقطعي كل حبة على اربع قطع او ست و ترميها في البرطمان و بعدين تصبي فوقيه زيت زتون و تخلطيهم جيدا و تقفلي على الوصفة تقريبا اسبوع
و تبتدي تعملي الزيت لجلدت الشعر مش الشعر عارفين زيي ما كانوا بيعملولنا جداتنا الله يرحمهم و كل ما اخدتي نسبة من الزيت اضيفي مكانوا نسبة زيوا من زيت زتون فوق الوصفة و اقفليها و استمري على كدة تقريبا مرتين في الاسبوع و تخليه في شعرك لمدة ساعتين او ثلاثة و الصراحة انا بخليه حتى لخمس ساعات في بعض المرات و لما بعملوا لشعري بعملوا بقطنة ببلل القطنة بزيت و بفرق شعري و بمرر على الجلدة الراس لغاية ما انهي شعري .و خلي الخليط دة ممكن تستعملي منوا حتى لشهرين بالطريقة الي قلت عليها و بعدين جددي خليط تاني . و الله يا بنات الخلطة دي سحر فعلا اتمنى ان تعملوها و انتظروا لشهرين كدة و قولولي النتيجة .و بطلب منكم طلب كل الي قرا صفحتي يقول اللهم جقق لحنان طلبها عاجلا غير اجل و الطلب التاني كل الي استفاد منها يفيد بيها غيروا حيكون لكم الاجر بفضل الله .احبكم في الله لااااااااااااااااااااااااااااااااااا اعشقكم في الله سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام (زيت زتون 2الافندر 3 الثوم 4 الحلبة 5 الورد     منقوووووووول